reklama

NADŠTANDARD ROBIA ZDRAVOTNÉ SESTRY........

Odskočila som si porodiť do Ružinovskej nemocnice.....Najväčším zážitkom z pôrodnice je určite narodenie dieťatka. S tým by so mnou súhlasilo dúfam veľké množstvo mamičiek.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

O zážitkoch z pôrodov a novorodeneckého oddelenia ako takého, lekároch a sestrách by vedela napísať poriadne tučnú knihu plnú zážitkov a skúseností či už negatívnych alebo pozitívnych každá jedna mama. A samozrejme každá máme určite aj iný uhoľ pohľadu. 

To je výborné, že sme na izbe iba dve. Samozrejme že som si vybrala nadštandard. Keď mám trpieť, tak komfortne. Vlastná kúpeľňa a WC je krásna a naozaj k nezaplateniu. (Teda zaplatila som si za to) Máme aj televízor z roku pána, ktorý vlastne ani neviem kedy využijem. A jedlo, to si môžem vyberať a ešte mi ho prinesú priamo na izbu. Zo steny na nás vykúka unudená klimatizácia, ktorú asi nestihnem použiť, ešte je dosť chladno. Ale je tu keby niečo. Všetko je super.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nikto ma nepripravil na to že po ,,cisárskom,, budem úplne odpísaná a nemohúca. Ležím a veľmi závidím mojej spolubývajúcej, ktorú práve priviezli z pôrodu a už behá po izbe sem a tam. Prišli sestry v dobrej nálade a rozhodli sa, že ma postavia na nohy. Ale kde sú tie unavené, namosúrené, frustrované a prísne mrchy na ktoré som čakala? Tieto pracovité a ochotné anjeliky ma obletujú a narábajú so mnou s citom a pochopením. No a ja im to samozrejme neuľahčujem, ale komplikujem - nevstala som. No proste nedala som to. Nikto sa na mňa nehnevá, nekrúti očami a ja sa necítim nemožná, hoc by som mohla. Každú chvíľu ma chodí niekto kontrolovať, dáva mi infúzie proti bolesti a ja sladko spím. Ráno je múdrejšie večera, tak sme usúdili a aha nová sestrička ma ide skúsiť znovu postaviť. To dám, to dám presviedčam telo aj myseľ. Sestra mi pomáha ako môže, všetko vysvetľuje, neponáhľa sa. Ešte ma ukľudňuje že mám času koľko len chcem. Snažím sa pred ňou nejako ospravedlniť moju neschopnosť dať sa dokopy. Sestrička mi pozrie do očí a empaticky dodá: ja viem rozlíšiť, ktorá mamička sa opúšťa a ktorá sa naozaj snaží a nejde to. Ale my to spolu dáme a ešte dnes sa aj osprchujete.... 

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Som osprchovaná a je mi dobre. Teda až na ten matrac na ktorom ležím, ktorý je asi už riadne preležaný, lebo ma neustále niečo tlačí do ,,zadku,,. Vankúšik, ktorý som si pôvodne zobrala pod hlavu si podkladám pod ,,zadok,, aby sa to dalo vydržala. Je úžasné. že sestričky nám priniesli jedlo až na izbu popriali dobrú chuť. Len trochu museli poupratovať malý skladací stolík, na ktorý sa nezmestí vôbec nič, iba tie dve tácky s jedlo. Dali by sme si tie ostatné veci preč, upratali, ale kam? Nie je tu žiadna polička, skrinka, už vôbec nie skriňa. Uteráky máme prevesené na stoličkách, alebo stojanoch na infúzie, lebo ani v kúpeľni nie je žiadna odkladacia plocha ani vešiak...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

To neustále , nechcené trieskanie dverí na chodbe asi sto krát za minútu už trochu vyvoláva migrénu. Idem pozrieť či sú dnes všetci na.....í alebo nepoužívajú klučky? Spolubývajúca sa chce ísť sťažovať, lebo sa jej už strháva aj bábätko. Po krátkej obhliadke zisťujem že "soudruzi udělali někde chybu". Na všetkých, ale úplne všetkých dverách chýba tesnenie....

No nič, keďže ležím a bábätko nemôže byť pri mne ešte niekoľko dní, tak čítam. A aby som úplne nezblbla, alebo aby ma neprepadla bosorka depresia pozriem si TV. Chvála bohu že tu je, aspoň sa odreagujem a ubehne mi čas. A ešte jedno chvála bohu a to že mám okuliare. Tá obrazovka je totižto najmenšia akú som kedy videla. Ťukám do diaľkového ovládača a nič. TV sa ovládačom zapnúť nedá. Musím znovu prekonať ukrutné bolesti a vstať. Zapína a vypína sa totiž ručne. Moja zlatá spolubývajúca by mi ho určite rada zapla ale je nízkeho vzrastu a nepomohli by ani opätky aby tam dočiahla. Nemôžem ju z bezpečnostných dôvodov žiadať aby použila stolček, ktorý dostala na to aby sa vôbec dostala do postele. Sú také vysoké, že aj ja mám problém...no veď to sú staré postele nanovo premaľované, tak isto ako stolíky, na ktorých keď otvorím zásuvku, plechový hrmot zobudí aj susednú izbu. Ja som za recykláciu :) len neviem či aj v tomto prípade.....

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Moja spolubývajúca je prvorodička a neustále bojuje s dojčením. No veď nikto učený z neba nespadol. A tak niekoľko krát denne volá sestričky aby jej s tým pomohli. Vždy nejaká príde a ostane u nás kým jej dieťatko nie je spokojné a papá. Poznáme všetky. Už mi to je trochu trápne, myslím že po toľkých návštevách a ukážkach môžem začať robiť laktačnú poradkyňu. Ale im nie je trápne, ani otrávne ani inak. Boli tu toľko krát a prišli znovu a znovu a znovu....všetky povzbudzujú, pomáhajú a nepripúšťajú že by niečo nešlo alebo nefungovalo. Pri odchode nezabudnú s pozdravom povedať : keby niečo, príďte ma zavolať...

Už aj ja mám pri sebe bábätko a bojujem s dojčením. Nebojujem s dieťatkom, ale skôr s tým kde a ako pohodlne dojčiť. V izbe sú len dve veľmi nepohodlné stoličky a posteľ. Ja mám veľké šťastie, že mám posteľ pri stene. Takže si svoje hniezdo vyrobím tak, že stenu obložím perinou , vankúšmi a môžem sa konečne oprieť. Zišlo by sa kreslo...

Nadštandard má ešte jednu výhodu. Dostal zadarmo slnečnú stranu budovy, takže tu začína byť ozaj veľmi horúco. Ešte že fungujú žalúzie a verím, že v lete je nutné použiť aj klimatizáciu. 

Sestry povyšujem na anjelov a nadštandard degradujem na klasiku - štandard, takto by mala vyzerať úplne klasická, bežná izba. Pocit nadštandardu mám iba z personálu. Všetkým z novorodeneckého "nadštandardu" zo srdca ďakujem :)

Mária Jenisová

Mária Jenisová

Bloger 
  • Počet článkov:  9
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som vnímavá, kreatívna a citlivá ku všetkým a všetkému čo sa točí okolo môjho obyčajného Slovenského života... Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu